Terug
Gepubliceerd op 20/11/2019

2019_IP_00112 - Interpellatie van raadslid Arne Deblauwe: Brugfiguur / Social coach in het muziek- en kunstonderwijs

Gemeenteraad
ma 18/11/2019 - 19:00 Gemeenteraadszaal
Behandeld

Samenstelling

Aanwezig

Wouter De Vriendt, Christian Verougstraete, Nancy Bourgoignie, Tom Germonpré, Bart Tommelein, Arne Deblauwe, Vanessa Vens, Nancy Moyaert, Danick Minne, Bart Plasschaert, Björn Anseeuw, John Crombez, Krista Claeys, Charlotte Verkeyn, Maxim Donck, Hina Bhatti, Steven Nagels, Jan Vanroose, Patrick De Vyt, Kurt Claeys, Karel Labens, Natacha Waldmann, Jeroen Soete, An Casteleyn, Belinda Torres Leclercq, Sandra Demuynck, Vanessa Brysse, Silke Beirens, Mohsin Abbas, Alan Van Laer, Nathalie Vervaecke, Reddy De Mey, Wesley Deschuytter, Eddy Duchesnet, David Naessens, Charlotte De Backer, Gianni Cornette, Michael Vanhee, Kristof Beuren

Afwezig

Yves Miroir, Philip Caestecker

Verontschuldigd

Luba Minarikova, Jolan Deschepper

Secretaris

Kristof Beuren

Voorzitter

Wouter De Vriendt
2019_IP_00112 - Interpellatie van raadslid Arne Deblauwe: Brugfiguur / Social coach in het muziek- en kunstonderwijs 2019_IP_00112 - Interpellatie van raadslid Arne Deblauwe: Brugfiguur / Social coach in het muziek- en kunstonderwijs

Motivering

Indiener(s)

Arne Deblauwe

Gericht aan

Kristof Beuren

Tijdstip van indienen

wo 13/11/2019 - 21:15

Toelichting

Naar analogie met de sterke werking van de brugfiguren in het lager onderwijs, en de duidelijke meerwaarde van een social coach in de sportdienst, is er geen uitrol van een “intermediaire persoon” in het muziek- en kunstonderwijs van onze stad. Nochtans blijkt de werking van zowel brugfiguren als social coach een bijzondere meerwaarde te hebben, onder meer in het stimuleren en ondersteunen van kansen die geboden worden aan de studenten.

Vandaar volgende vraag :

Is deze meerderheid bereid om, in analogie van de werking van brugfiguren in het onderwijs en de werking van een social coach in de sportdienst, een gelijkaardige werking op te zetten ter stimulering en ondersteuning van deelnemers aan het stedelijk muziek- en kunstonderwijs ?