Conform het proces-verbaal van ingebrekestelling konden een aantal essentiële vereisten uit het bestek niet worden uitgevoerd, waaronder:
In de maanden daarop hebben Partijen onderzocht op welke wijze de in het proces-verbaal van ingebrekestelling vermelde gebreken in de uitvoering van de Overheidsopdracht kunnen worden verholpen, maar de Partijen hebben hierover geen akkoord kunnen vinden, zowel wat betreft de inhoud van de uit te voeren maatregelen om de tekortkomingen te herstellen, als de timing van de herstelmaatregelen.
Er wordt voorgesteld om middels de dading op onherroepelijke en definitieve wijze een einde aan het geschil te stellen, zonder enige nadelige erkenning en zonder ook de gegrondheid van de aanspraken van de andere Partij te erkennen, waarbij:
Het ontwerp van dading werd aanvaard door Realdolmen nv.
De stad Oostende en Realdolmen hebben op 20 september 2019 de overheidsopdracht "Leveren van software voor tijdsregistratie voor de Lokale Politie Oostende via perceel 2 'Software' van het raamcontract "ICT Aankoopcentrale - Stad Brugge en andere entiteiten voor drie jaar en driemaal met één jaar verlengbaar" gesloten.
Op 23/7/2021 werd Realdolmen in gebreke gesteld voor een gebrekkige werking van het tijdsregistratiesysteem, waarbij het proces-verbaal d.d. 09/07/2020 werd bezorgd, met verzoek aan Realdolmen om de vastgestelde tekortkomingen zo snel mogelijk te herstellen en binnen de 15 kalenderdagen zijn verweermiddelen mee te delen.
Artikel 41, 2de lid, 17° van het decreet lokaal bestuur
Keurt de overeenkomst van dading, waarvan kopie in bijlage, tussen de stad Oostende en Realdolmen met betrekking tot overheidsopdracht "Leveren van software voor tijdsregistratie voor de Lokale Politie Oostende via perceel 2 'Software' van het raamcontract "ICT Aankoopcentrale - Stad Brugge en andere entiteiten voor drie jaar en driemaal met één jaar verlengbaar" goed.