De visie en missie van de directie Stadsmarketing en -communicatie omvat o.a. het voeren van een marketing- en imagobeleid van Stad Oostende.
VRT en productiehuis Woestijnvis zullen tijdens de periode van de Olympische Spelen gedurende 17 dagen een dagelijkse talkshow met terugblik op de hoogtepunten van de Olympische Spelen produceren.
Als uitvalsbasis voor deze talkshow, hebben VRT en Woestijnvis voor Oostende gekozen, meer bepaald de Wellington Hippodroom.
Hiertoe wordt een samenwerking georganiseerd tussen Stad Oostende, Toerisme Oostende, VRT en Woestijnvis. Door het verwelkomen van de talkshow in Oostende, zullen de veelzijdige troeven van de stad in de kijker gezet worden. Dit kadert volledig binnen bovenvermelde missie en visie.
In ruil biedt Stad Oostende -waar mogelijk- redactionele (inhoudelijke) en logistieke ondersteuning bij de opnames en wordt er een financiële bijdrage voorzien van 21.200 euro inclusief 6% btw.
De bepalingen zijn opgenomen in de samenwerkingsovereenkomst met contractnummer C-2021-1197, die aan de Gemeenteraad voor goedkeuring wordt voorgelegd. De samenwerkingsovereenkomst werd juridisch afgetoetst door de dienst Juridische Zaken en Bestuurszaken.
Art. 28 §1 2° van de Wet inzake de overheidsopdrachten stelt dat de aankoop, ontwikkeling, productie of coproductie van programmamateriaal bestemd voor audiovisuele mediadiensten of radio-omroepdiensten, die worden geplaatst door aanbieders van audiovisuele mediadiensten of radio-omroepdiensten, of opdrachten betreffende zendtijd of betreffende de levering van programma's die worden gegund aan aanbieders van audiovisuele mediadiensten of radio omroepdiensten, uitgesloten zijn van de regelgeving inzake overheidsopdrachten.
Vermits de beelden van de reeks gebruikt zullen worden voor toeristische doeleinden, is het btw-regime van 6% van toepassing.
Wet op Overheidsopdrachten.
Keurt de samenwerkingsovereenkomst -als bijlage- met contractnummer C-2021-1197 goed.