Terug
Gepubliceerd op 25/01/2022

2022_IP_00007 - Interpellatie van raadslid Jeroen Soete: goede continuering van de dienstverlening Thuiszorg

Raad voor Maatschappelijk Welzijn
ma 24/01/2022 - 20:00 -
Behandeld

Samenstelling

Aanwezig

Wouter De Vriendt, Voorzitter; Bart Tommelein, Burgemeester; Björn Anseeuw, Schepen; Silke Beirens, Schepen; Kurt Claeys, Schepen; Charlotte Verkeyn, Schepen; Bart Plasschaert, Schepen; Hina Bhatti, Schepen; Maxim Donck, Schepen; Natacha Waldmann, Schepen; Yves Miroir, Raadslid; Christian Verougstraete, Raadslid; Nancy Bourgoignie, Raadslid; Tom Germonpré, Raadslid; Arne Deblauwe, Raadslid; Danick Minne, Raadslid; John Crombez, Raadslid; Steven Nagels, Raadslid; Jan Vanroose, Raadslid; Patrick De Vyt, Raadslid; Jeroen Soete, Raadslid; An Casteleyn, Raadslid; Sandra Demuynck, Raadslid; Luba Minarikova, Raadslid; Mohsin Abbas, Raadslid; Alan Van Laer, Raadslid; Nathalie Vervaecke, Raadslid; Reddy De Mey, Raadslid; Wesley Deschuytter, Raadslid; Jolan Deschepper, Raadslid; Eddy Duchesnet, Raadslid; Charlotte De Backer, Raadslid; Gianni Cornette, Raadslid; Michael Vanhee, Raadslid; Frank Jongbloet, Raadslid; Arianne Jonckheere, Raadslid; Kristof Cornelis; Werner Verbiest; Siegelinde Lacoere, Algemeen Directeur

Verontschuldigd

Vanessa Vens, Raadslid; Nancy Moyaert, Raadslid; Karel Labens, Raadslid

Secretaris

Siegelinde Lacoere, Algemeen Directeur

Voorzitter

Wouter De Vriendt, Voorzitter
2022_IP_00007 - Interpellatie van raadslid Jeroen Soete: goede continuering van de dienstverlening Thuiszorg 2022_IP_00007 - Interpellatie van raadslid Jeroen Soete: goede continuering van de dienstverlening Thuiszorg

Motivering

Indiener(s)

Jeroen Soete

Gericht aan

Siegelinde Lacoere

Tijdstip van indienen

wo 19/01/2022 - 21:47

Toelichting

Er blijken op het terrein enkele zaken verkeerd te lopen. Zo blijkt dat de overgehevelde personeelsleden bij hun nieuwe werkgever niet langer beschikken over de bestaande dossiers/fiches van hun cliënten.

In zo'n fiche staat bijvoorbeeld de code van het sleutelkastje waarmee toegang tot de woning van de zorgbehoevenden verkregen wordt, maar ook belangrijke informatie over de gezondheidssituatie (vb diabeet of niet) van de cliënt.

In het kader van een goede kwaliteitsvolle continuering van de dienstverlening had ik dan ook graag volgende vragen gesteld:

1) Is het stadsbestuur op de hoogte van dit probleem?

2) Wordt er naar een oplossing gezocht om dit te remediëren?


Alvast bedankt voor uw antwoorden.


Vriendelijke groeten,

Jeroen Soete