De Lokale Politie Oostende wenst volgende 4 voertuigen aan te kopen voor onze interventiediensten en dienst hondensteun (LOKI):
AANKOOP 2 VOERTUIGEN LOKI - MERCEDES VITO TOURER L2
De VW Transporters 1GDT865 (2014) en 1KAP583 (2015) van de hondengeleiders zijn dringend aan vervanging toe. De honden zitten in de kofferruimte en krijgen onvoldoende koeling wat invloed heeft op het welzijn van de honden en de werking van de dienst. Daarnaast stapelen de technische problemen (olieverbruik, uitstoot, staat chassis…) zich op.
Er werd een vergelijkende test gedaan tussen de aangeboden modellen uit de raamovereenkomsten van zowel de Federale Politie als de Vlaamse Overheid.
Verschillende criteria zoals: koeling/comfort en veiligheid honden, wegligging, wendbaarheid, laadvolume, rijhoogte,… werden hierbij onderzocht.
De Mercedes Vito Tourer L2, aangeboden in perceel 53 van de raamovereenkomst van de Federale Politie, vormt een goede basis voor ombouw naar kennelvoertuig.
De werking van de dienst en de uitrusting/ombouw van het voertuig laten het niet toe om kiezen voor een hybride of elektrisch voertuig.
Dankzij de moderne uitlaatgasnabehandeling door de SCR-katalysator en de AdBlue-injectie voldoet de motor aan de voorschriften van de emissieklasse Euro 6d en is deze motor milieuvriendelijk in zijn klasse.
AANKOOP 2 VOERTUIGEN IP - MERCEDES VITO TOURER L2
De VW Transporter combi 1VJB999 (2018) en Skoda Octavia 1VNL626 (2018) worden vervangen. Deze voertuigen worden intensief gebruikt onder zware omstandigheden. Op advies van de garage, en uit eigen ervaring, worden deze voertuigen bij de interventiedienst vervangen. Zo blijft de technische betrouwbaarheid onder deze zware omstandigheden gegarandeerd.
De Mercedes Vito Tourer L2, aangeboden in perceel 53 van de raamovereenkomsten van de Federale Politie voldoet wel aan alle gestelde eisen en is geschikt om de Transporter op te volgen. Ook de Skoda Octavia wordt vervangen door een Mercedes Vito combi omdat deze functioneler ingezet kan worden voor de interventiedienst.
De werking van de dienst en de uitrusting/ombouw van het voertuig laten het niet toe om kiezen voor een hybride of elektrisch voertuig.
Dankzij de moderne uitlaatgasnabehandeling door de SCR-katalysator en de AdBlue-injectie voldoet de motor aan de voorschriften van de emissieklasse Euro 6d en is deze motor milieuvriendelijk in zijn klasse.
Zie bijlage "007 - GR_Goedkeuring - instemming.pdf"
Zie bijlage "007 - GR_Goedkeuring - instemming.pdf"
Zie bijlage "007 - GR_Goedkeuring - instemming.pdf"
Keurt bijlage "007 - GR_Goedkeuring - instemming.pdf" goed.