In het meerjarenplan werden volgende acties opgenomen:
De wijkpolitie Stene-Konterdam-Zandvoorde stelde vast dat het snelheidsregime niet hetzelfde is in beide rijrichtingen:
De Beleidscel Mobiliteit vraagt goedkeuring aan het College van Burgemeester en Schepenen om de snelheid in deze rijrichting eveneens te verlagen tot 50 kilometer per uur. Dit komt de verkeersveiligheid en de leesbaarheid van het snelheidsregime ter hoogte van de Grintweg ten goede. De Lokale Politie (Verkeersbeleid) verleent hiervoor een positief advies.
De Lokale Politie verleent hiervoor een positief advies.
De maatregel ‘snelheidsregime 50’ wordt gesignaleerd door:
- Wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968;
- Decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
- Koninklijk Besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg;
- Ministerieel Besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
- Uitvoeringsbesluit van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglement op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
- Omzendbrief MOB/2009/1 van 3 april 2009.
Het College van Burgemeester en Schepenen keurt de invoering van snelheidsregime '50 kilometer per uur' in in beide rijrichtingen van de Grintweg.
De maatregel ‘snelheidsregime 50’ wordt gesignaleerd door: