Op 11/12/2024 ging er een inspectie door rond klachtrecht in de dienst jeugdzorg, afdeling De Brem.
Er werden 3 verwachtingen afgetoetst, nl.
* Bekendmaking en laagdrempeligheid van het klachtenbeleid.
* Uniformiteit, continuïteit, neutraliteit en klantvriendelijkheid in de klachtenbehandeling.
* Klachtenregistratie, cyclische evaluatie en remediëring.
Er wordt een structuur gehanteerd met een onderverdeling in verwachtingen, criteria en daaronder de kritische kenmerken.
De inspectie baseerde zich op inzage in documenten en dossiers, bevraging van medewerkers en verantwoordelijken en een rondgang in de voorziening waarbij mogelijk
gebruikers konden worden gesproken.
Het inspectieverslag bevat een aantal groeikansen die werden opgenomen in een remediëringsverslag.
Niet van toepassing
Neemt kennis van het inspectieverslag, bijlage 'inspectieverslag klachtrecht', naar aanleiding van de zorginspectie in de Brem.
Artikel 2
Neemt kennis van het remediëringsverslag, bijlage 'remediëringsverslag inspectie klachtrecht', dat werd opgemaakt naar aanleiding van de zorginspectie in de Brem.
Artikel 3
Neemt kennis van de klachtenprocedure en flowchart, bijlage 'klachtenprocedure intern' en 'flowchart ik heb een klacht', waarop de zorginspectie werd gebaseerd.